I๐ฏ๐ป๐ช๐ค๐ฉ๐ต!โ โ๐ก๐ฐ ๐ด๐ช๐ฎ๐ฑ๐ฆ๐ญ ๐ฆ๐ฏ ๐ธ๐ข๐ต ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ท๐ฆ๐ณ๐ด๐ค๐ฉ๐ช๐ญ.โ โ๐๐ฌ ๐ฌ๐ช๐ซ๐ฌ ๐ฆ๐ณ ๐ฏ๐ถ ๐ฉ๐ฆ๐ฆ๐ญ ๐ข๐ฏ๐ฅ๐ฆ๐ณ๐ด ๐ต๐ฆ๐จ๐ฆ๐ฏ๐ข๐ข๐ฏ.โ โ๐๐ช๐ต ๐ธ๐ช๐ด๐ต ๐ช๐ฌ ๐ฏ๐ข๐ต๐ถ๐ถ๐ณ๐ญ๐ช๐ซ๐ฌ ๐ฆ๐ณ๐จ๐ฆ๐ฏ๐ด ๐ธ๐ฆ๐ญ, ๐ฎ๐ข๐ข๐ณ ๐ญ๐ฆ๐ต๐ต๐ฆ๐ณ๐ญ๐ช๐ซ๐ฌ ๐ท๐ข๐ฏ ๐ฑ๐ฆ๐ณ๐ด๐ฑ๐ฆ๐ค๐ต๐ช๐ฆ๐ง ๐ธ๐ช๐ด๐ด๐ฆ๐ญ๐ฆ๐ฏ ๐ฃ๐ณ๐ฆ๐ฏ๐จ๐ต ๐ป๐ฐ๐ท๐ฆ๐ฆ๐ญ ๐ฎ๐ฆ๐ฆ๐ณ ๐ฅ๐ช๐ฆ๐ฑ๐จ๐ข๐ฏ๐จ.โ
๐กAltijd, echt altijdย ๐, geeft dit model mij inzicht en altijd zie ik ook kwartjes vallen bij cliรซnten of deelnemers. Zo krachtig in zijn eenvoud. Slechts drie kaartjes op vloer. Kom er maar eens op staan, dan voel je het verschil.ย
๐ Als het vastloopt in communicatie, dan zet ik het in. Precies dit kun je doen in de โruimte tussen stimulus en responsโย die Viktor Frankl zo mooi beschrijft. Soms helpt het om je te verplaatsen in de ander, soms is het nodig om echt in te checken bij jezelf en soms helpt het om de zaak even van een afstandje te bekijken.ย

๐คVaak hebben we een voorkeur voor een van deze posities. Dan merk je bijvoorbeeld een natuurlijke primaire beweging naar de ander toe. Dat is heel mooi en het kan je soms ook niet helpen. Dan zet het je vast en blijf je bezig met de ander. Wie weet doe je dit al heel lang zo, ken je het van vroeger en is het op die manier een patroon geworden. Wisselen van positie geeft in ieder geval al lucht. Vanuit daar kun je weer verder onderzoeken.ย
๐ก๐๐ฒ๐ป ๐ท๐ฒ ๐ผ๐ผ๐ธ ๐๐ฒ๐น ๐๐ผ๐ฒ ๐ฎ๐ฎ๐ป ๐ป๐ถ๐ฒ๐๐๐ฒ ๐ด๐ฒ๐๐ถ๐ฐ๐ต๐๐๐ฝ๐๐ป๐๐ฒ๐ป ๐ผ๐ณ ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐ฎ๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ ๐๐ถ๐๐๐ถ๐ฐ๐ต๐? Of herken je een patroon bij jezelf? En helpt dat je niet? Zit het, in communicatie, privรฉ of op het werk, even vast en wil je onderzoeken hoe je het weer los kunt krijgen, neem contact met op, dan reis ik een stukje met je mee en reik ik je tools en technieken aan om een stap te kunnen zetten.ย
Comments